מרכז אופיר אלדר   פסיכותרפיה

איזון במעגלי החיים | שינוי הרגלים

מיינדפולנס – להגשים חלומות

מפגשי אימון, מדיטציה, בשילוב משחקי תאטרון - לילדים ובני נוער. 

"בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִי זֶה רַק מוּשָּׂג גָּדוֹל
שֶׁהִמְצִיאוּ אֲנָשִׁים קְטַנִּים
כָּאֵלֶּה שֶׁחוֹשְׁבִים שֶׁיּוֹתֵר קַל לִחְיוֹת
בְּעוֹלָם שֶׁהֵם כְּבָר מַכִּירִים
כָּאֵלֶּה שֶׁמְּפַחֲדִים לַחֲקוֹר וּלְהַזִּיעַ
לַחֲפוֹר עָמוֹק עָמוֹק בְּתוֹךְ עַצְמָם
כָּאֵלֶּה שֶׁחוֹשְׁבִים שֶׁאֵין לָהֶם אֶת הַכֹּחַ לְהַשְׁפִּיעַ
עַל כָּל מָה שֶׁקַּיָּים כְּבָר בָּעוֹלָם
אֲבָל בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִי זוֹ לֹא עוּבְדָּה - זוֹ דֵּעָה
זֶה לֹא מַשֶּׁהוּ קָבוּעַ - אֶלָּא זְמַנִּי
זוֹ מַטָּרָה, זֶה אֶתְגָּר
זֶה כִּיוּוּן, פּוֹטֶנְצְיָאל
אֵין דָּבָר שֶׁהוּא בִּלְתִּי אֶפְשָׁרִי"
(מוחמד עלי) 

גיל ההתבגרות מבלבל, לעתים  נחווה ככאוטי. שינויים הורמונליים, רגשות חדשים, בני הנוער מוצאים עצמם מתמודדים בבת אחת עם השדה החברתי, המשפחתי והלימודי באופן חדש. 


הפער בין הרצונות של ההורים והמורים לבין הרצון של בני הנוער גדל, נוצרים קונפליקטים בין הרצוי למצוי. עולות שאלות רבות -  מה מצפים ממני? למה אני מצפה מעצמי? מה טוב עבורי? איך אני נתפס בעיני אחרים, רגשות, הורמונים...הכל ביחד יוצר הרבה מתח ואי ודאות.

מטרת הסדנא:

לתת לילדים ובני הנוער כלים להתמודד עם שינוי, לחץ ואתגר. 
להציב לעצמם יעדים להגשמת החלומות, 
לזהות מהם העוצמות, הכוחות והמשאבים שלהם. 
ליצור חוסן אישי וקבוצתי. 
לעבור את התקופה הזאת לא לבד.

"אתם מה שאתם חוזרים ועושים כל הזמן. מצוינות איפוא, היא לא אקט, אלא הרגל" ~ אריסטו

המפגשים חווייתיים ומשלבים גם ידע תאורטי. לכל ילד שפה משלו, ילדים הם בעלי דמיון ויכולת יצירתית מדהימה. לכן נשתמש במגוון כלים להבעה ולחקר העצמי. (שיח, דמיון מודרך, ציור, מיינדפולנס, עבודה עם קלפים, משחקי תאטרון, יצירה, כתיבה אישית.) 
לכל ילד תהיה חוברת עבודה אישית בה יוכל לכתוב את המשימות והיעדים שהציב לעצמו, הרהורים ומחשבות שעלו מתוך ההתנסויות. האימון ימשיך ללוות אותם במהלך השבוע בו יתבקשו לתרגל. 

מה נלמד בסדנא:

 

  • להתבונן פנימה, למצוא את השקט בתוכי.

  • למצוא את הקול האישי שלי.

   

  •  לקבל ולאהוב את עצמי – להיות הגירסה הכי טובה שלי.

 

  • להתמודד עם  מצבי לחץ!! מבחנים, לימודים והישגים.

 

  • לזהות רגשות, מחשבות ואמונות.

  

  • לגלות את הכוחות, המשאבים והעוגנים שלי.

 

  • לשפר יחסים עם המשפחה, חברים, לימודים.

 

  • התמודדות עם קונפליקטים. 

  

  • הצבת יעדים, הגשמת חלומות.  


 

המפגש הקבוצתי מאפשר רפלקציה, הבנה של התכנים בעוד רבדים, שיקוף, תמיכה וצמיחה משותפת. הבנה שאני לא לבד בעולם וישנם עוד אנשים שעוברים את מה שאני חווה. הקבוצה היא כלי נהדר להעצמה והתפתחות, היות והיא מיקרו של העולם החיצוני..  

ניתן לקבל את התוכנית גם כמפגשים אישיים.

תרגול מדיטציה על בסיס יומי מפחית לחץ, מאפשר התבוננות על מצבים ממקום של שלווה ואיזון, ילדים מודטים מספרים:

"אני מרוכז יותר בלימודים ומגיע להישגים לימודיים טובים יותר." 

"אני מסתדרת טוב יותר עם ההורים שלי ועם האחים שלי"

"אני יותר קשוב ואכפתי ויותר ילדים רוצים להיות חברים שלי" 

"אני מבזבז פחות זמן במסכים ומשקיע יותר בדברים שאני אוהב, כמו ספורט ומוסיקה"

Children Meditating

המנחה: אורית אופיר אלדר

פסיכותרפיסטית בוגרת מכון אדלר, בוגרת סמינר הקיבוצים. מומחית לטיפול בתמכרויות,

מטפלת פרטנית וקבוצתית בעלת מרכז אופיר משנת 2006 לשינוי הרגלים ויצירת יחסים מיטיבים.

 מנחה קורסים בדמיון מודרך. בקופ"ח, במשטרה, באירגונים פרטיים ועוד.

מרצה במכון אדלר – סמינרים מקצועיים וכן מעבירה תוכנית הסברה ומניעה בבתי ספר.

מורה לתאטרון לילדים ומבוגרים. שחקנית תאטרון פלייבק. 


"אני זוכרת את עצמי כנערה מתבגרת, הכל מבלבל ולא ברור ואין לי עם מי לדבר על זה,

תחושה שהאדמה נשמטת מתחת לרגליי ואין לי כלים להתמודד. אני מתביישת לשתף ברגשותיי, והמוצא היחיד שלי הוא הבמה עליה אני יכולה לשחק את תפקידי חיי ולמצוא את האיזון שלי".


את תחילת דרכי עשיתי כמורה לתאטרון, החיבור עם הילדים היה נפלא, הכח היצירתי שלהם כבש אותי מיד ויכולתי לעוף איתם למחוזות נפלאים. בכל מפגש איתם הרגשתי כמה חשוב לראות אותם, להסתכל דרך עיניהם כדי לעזור להם להגשים עצמם. עבדתי בתאטרון עם נוער בסיכון וראיתי כמה הם זקוקים לביטוי העצמי שלהם. 


לאורך השנים הפכתי לפסיכותרפיסטית, וחקרתי את עולמם הפנימי והמוטיבציוני של בני הנוער, פיתחתי מודל להתמודדות עם לחצי החיים ויצירת חוסן אישי. בעזרת המדיטציה, היכולת להתבונן פנימה, כל נער/ה יכולים למצוא את השפה שלהם וללמוד איך להתנהל בצורה מיטבית עם עצמם ועם הסביבה.

"מצאתי את השקט בתוכי, בין גלי הים הסוערים,
הבנתי שאני בוחרת תמיד לאן נושבת הרוח שלי,
ויש בכוחי להניף את המפרש ולהפליג אל מחוז חפצי". 

משתתפים משתפים

זה הפך להיות חלק מהיום יום שלי

הייתי ילד עצבני וחסר שקט תמיד נכנס לויכוחים עם ההורים ועם ילדים בב"ס, בזכות הכלים שקיבלתי מאורית לשלווה ורוגע, התגובות שלי פחות אימפולסיביות, למדתי לשלוט בכעס ולהתאפק. בהתחלה זה הצחיק אותי המדיטציה...ואחר כך פשוט התרגלתי וזה הפך להיות חלק מהיום יום שלי.

ש. בן 16 


אני חופשייה בזכות אורית

כשהכרתי את אורית הייתי על ציפרקלקס, קלונקס , כדורי שינה וכל מיני כדורים להרגעה, לא יכולתי לצאת מהבית. הייתי חרדתית ונלחצתי מכל דבר. אחרי שנה של טיפול ודמיון מודרך אני בנאדם אחר, אני יוצאת מהבית, אני לא תלויה בהורים שלי, הורדתי את כל הכדורים, למדתי לשלוט בהתקפי חרדה עם הכלים שקיבלתי מאורית. אני אדם שמח, התחלתי ללמוד עיצוב דבר שחלמתי עליו כל החיים...ואני חופשייה.

יעל.ד. בת 23 


מומלץ בחום

הקול המרגיע של אורית ושמחת החיים שלה והחיוך והתמיכה מלווים אותי בתרגולים בבית ובכל יום.

ואין להשוות זאת לשום חוויה אחרת שחוויתי. או דיסק או די וי די או ספר הדרכה.

הכלים שקיבלתי עזרו ועוזרים לי בהתמודדויות שונות בחי היומיום

ואני מודה על ההזדמנות שזכיתי לה. 

מומלץ בחום

דפי אלמוג


אני מודה לך

תמיד חשבתי שמדיטציה זה לרוחניקים, אבל כשגיליתי איזה כח יש לזה, למדתי להתמודד עם כל קושי בחיים שלי, למדתי לזהות בתוכי התנהגות לא רצויה ואיך ניתן לשנות אותה, שיניתי את היחס שלי לאחים שלי, לחברות, הפכתי לבנאדם נעים יותר לסביבה. אני מודה לך אורית על ההדרכה, על חוש ההומור והיכולת שלך לראות אותי מבפנים.

מיכל.כ. בת 17 



Created By BestSite

​© כל הזכויות שמורות למרכז אופיר אלדר (2020)