top of page

בני נוער מהמרים

עודכן: 15 בדצמ׳ 2020


בעשור האחרון אנו עדים לגידול משמעותי בהימורים בקרב בני נוער בישראל.

בעיית ההימורים הינה תוצר של חברה מודרנית, אשר בה, בין היתר, הכסף והשפע החומרי הפכו להיות פרמטר מרכזי למדידת הצלחה, השגיות ומקובלות חברתית.

ההימור בקרב בני נוער נובע מהצורך לשייכות חברתית , להיות in לשפר את המעמד החברתי על ידי מעמד ונראות. ממצב סוציו-אקונומי נמוך, המעודד חיפוש אחר דרך מהירה להשיג כסף קל. או צורך בשיפור הדימוי העצמי.

בני הנוער חשופים, כמו כולם, לפרסום בתקשורת ולדוכני הרחוב. ההימור החוקי נגיש גם לצעירים.




" 20 שנים אני מטפלת במהמרים, ומזהה ירידה משמעותית בגיל תחילת ההימור אם לפני 10 שנים גיל תחילת ההימורים נע בין 17-19. כיום גיל תחילת ההימור נע בין 9-12 זהו נתון מדאיג. על פי מחקרים וסקרים שונים שנערכו בישראל בשנים האחרונות, מתוך 800 אלף בני נוער בגילאים שבין 12 ל־18, כ־300 אלף מתבגרים מהמרים בווינר על בסיס קבוע. הגיל הממוצע של המהמר המתחיל עומד על 11.6 מדוע איש לא נלחם במגמה המסוכנת, למי נוח שהמצב ימשיך כך, ולמה בעצם הילדים שלנו כבר לא יכולים סתם לצפות במשחק" (02/10/2015) מתוך כתבתה של שרה ליבוביץ-דר, שפורסמה בעיתון מעריב

מאז כניסת ה- winner, בני נוער רבים נחשפו להימורים, אותם בני נוער לא היו מעזים להמר לפני כן, כיוון שההימור הוא חוקי, הוא לגיטימי, למרות שלפי חוק העונשין משנת 1964 חל איסור מוחלט של הימורים בקרב קטינים. ומשם הדרך "לבטים" - הימורים לא חוקיים בספורט מהירה.

תופעת ההימורים בקרב בני נוער מוכרת לאנשי הטיפול מזה שני עשורים, אך נושא ההסברה והמניעה לוקים בחסר, או מפאת חוסר הבנה לחומרת המצב, או ממחסור בתקציבים או חוסר עניין. התוצאה הינה שהאוכלוסייה של נפגעי ההימורים נדחקת לשוליים. אך אותם בני נוער הם האנשים שישרתו בצבא ויקימו משפחות 10 שנים מאוחר יותר.


מרכז אופיר בשיתוף עם העמותה הישראלית למניעת הימורים כפייתיים בישראל רואה חשיבות גדולה בהכנסת תוכנית הסברה ומניעה בבתי ספר, במסגרות צה"ל, המשטרה וגופים פרטיים. על מנת למגר תופעה זו, להעלות את המודעות החברתית ולתת כלים מעשיים לבני הנוער, לאנשי החינוך והטיפול להתמודדות עם נושא בעל חשיבות עליונה לעתיד החברה הישראלית.


קרא עוד >>

68 צפיות0 תגובות
bottom of page