top of page

סדנת חוסן לזק"א

השבוע היתה לי הזכות להעביר סדנת חוסן למתנדבי זק"א צפון.

פגשתי אנשים שהם מלח הארץ, אנשי משפחה, שעובדים ומתפרנסים בכבוד. ובזמן הפנוי שלהם עוסקים בהצלת חיים ובנתינת כבוד למתים. זוהי עבודת קודש, או כמו שהם תיארו זה חסד גדול. הם אנשים מאמינים וזה בעיקר הכח שלהם להמשיך ולעשות מלאכה כל כך מורכבת וטעונה ריגשית. התכנים אליהם נחשפים מתנדהי זק"א קשים ביותר, לרגע הרגשתי שאני בתוך סרט אימה.

כששאלתי אותם, מה הם העוגנים שלכם בחיים? התשובות שקיבלתי : יש לנו משמעות וערך, אנחנו עושים חסד, המשפחה , האישה והילדים מאזנים את הכל. גם עבודה ופרנסה. ויש לנו אחד את השני.

חוסן ציוותי הוא אחד מאבני החוסן החשובים ביותר, חבר לצוות מכיר ויודע היטב עם מה כל אחד מתמודד. ולכן יכול להוות חבר תומך, אוזן קשבת ומישהו לסמוך עליו.


מטרת הסדנאות לתת כלים לאנשים להתמודד עם מצבי טראומה, סטרס, מראות קשים, יכולת הכלה ריגשית של מטענים. לדעת לשחרר, ולמצוא את האיזון בחזרה.

חוסן זה היכולת להתמשיך בחיים הרגילים לאחר ארוע לא רגיל. זה הכוחות והמשאבים שיש לכל אדם להתמודד. למעשה מערכת החיסון שלנו מגיבה למצבים של טראומה, או סטרס מתמשך באופנים שונים. היא נחלשת או מתחזקת במצבים אלה בהתאם ליכולת ההתמודדות של כל אדם. התפקיד שלנו הוא לחזק את המערכת החיסונית על ידי, מיקוד שליטה.

דמיינו שאתם מתאמנים בחדר כושר, ככל שתעשו חזרות על חיזוק השרירים כך תגדילו את הכושר והיכולות של הגוף הפיסי שלכם.

טראומה, זהו ארוע שמחליש את כל המערכות הגופניות והנפשיות, ולכן מניעה היא דבר חשוב, בעיקר לאנשים שעובדים במצבי חרום.

זכיתי שאני מעבירה סדנאות לאנשי משטרה, צבא, הצלה, אירגונים ואנשי רפואה.



7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page