מרכז אופיר אלדר פסיכותרפיה
איזון במעגלי החיים | שינוי הרגלים
טיפול בהתמכרויות
בראייה הוליסטית מערכתית
- תוכנית לימודים שנתית -
מי לא מכור?
בכל מפגש טיפולי נזהה כי הדפוסים שחוזרים על עצמם בהתנהגות האנושית הם המעכבים יצירת שינוי ותנועה קדימה בחיים.
נזהה כי לכל אדם יש את"עקב האכילס שלו", את ההרגל או ההתנהגות שלא מאפשרים לו להתקדם זיהוי המניעים התת קרקעיים להתנהגות זו, ויצירת תבניות התנהגות חדשות מביאים לאורך זמן, להשתחרר מהתנהגות העבר ותוצאותיה וליצור חיים מתוך בחירה, שליטה ומודעות עצמית.
מרגישים תקועים בגלל התנהגות, או הרגל?
זה בדיוק בשבילכם!
מתוך ניסיון של 22 שנה ומאות מתמכרים ובני משפחות,
אורית בנתה שיטת טיפול הוליסטית ייחודית המבוססת על התאוריה האדלריאנית ומשנתה של אמה, פנינה אלדר (שהקימה את מרכזי הגמילה הראשונים בישראל).
הטיפול בראייה הוליסטית רחבה, רואה את המטופל במרכז, ואת הסביבה (קרובי המשפחה, החברה, העבודה) כחלק בלתי נפרד מתהליך השינוי.
התוכנית המפורטת מאפשרת למטפל לזהות סימפטומים של התמכרות, ובניית תוכנית טיפול אפקטיבית ומשנת חיים.
למי מיועד הטיפול?
לאנשי טיפול, סטודנטים לפסיכולוגיה, קרימינולוגיה, מטפלים אלטרנטיביים.
יועצים, אנשי חינוך.
מטרת התוכנית:
להקנות כלים טיפוליים לאנשי טיפול, זיהוי, הבנת ההתמכרות ועולמו של
המכור. בניית תוכנית טיפולית המבוססת על 24 שלבים.
הקורס בן 12 מפגשים, חמש שעות כל אחד, המשלבים ידע תאורטי והתנסות חוויתית.
אף אדם איננו אי העומד בפני עצמו
- ג'ון דאן -
הנושאים שילמדו:
-
תפקידו של המטפל בהתמכרויות.
-
מהי התמכרות? ההבדלים בין התמכרות נרקוטית להתנהגות כפייתית.
-
התמכרות למסכים, הימורים, קניות, עבודה, כסף.
-
מהם 3 השלבים אותם עובר המתמכר. "הבור"
-
פרופיל המתמכר - כיצד סגנון החיים והאווירה בבית יכולים להוביל להתמכרות.
-
זיכרונות ילדות – כיצד לזהות בזיכרונות נטייה להתמכרות.
-
מעגל ההתמכרות והשפעתו על המשפחה.
-
שאלון אבחנה – זיהוי ובניית תוכנית טיפולית מערכתית.
-
תפקידה של המשפחה בתהליך השיקום.
-
לידה, 10 השנים הראשונות.
-
גיל ההתבגרות. אתגרים והצלחות.
-
זיהוי אסטרטגיות לשייכות.
-
רווח והפסד מההתמכרות.
-
בריחה מהתמודדות עם משימות החיים.
-
אני עצמי – דימוי עצמי, קבלה והערכה עצמית.
-
העץ – שורשים, עשבים שוטים. (שחרור הישן וזריעת חדש).
-
מציאת כוחות ועוצמות להתמודדות עם מצבי לחץ.
-
יחסים – מפת היחסים עם העצמי ועם הסביבה.
-
כיצד לנהל מערכות יחסים שיש בהן כבוד, הדדיות, שיתוף פעולה, אמון.
-
פסיכודרמה /קונסטלציה משפחתית.
-
תרגול שאלון אבחנה.
-
דמיון מודרך ככלי לאיזון, מציאת שלווה והורדת מתח.
-
מפגשים עם בני הזוג, בני המשפחה.
-
הטיפול הקבוצתי, אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד.
למעוניינים תינתן אפשרות להדרכה פרטנית/ קבוצתית לאחר סיום הלימודים.
המנחה: הגב' אורית אופיר אלדר.
פסיכותרפיסטית, בוגרת "מכון אדלר",
בוגרת סמינר הקיבוצים, מומחית לייעוץ וגמילה מהתמכרויות מזה 20 שנה, מנחה קבוצות
ומרצה בכירה. אורית מנהלת את "מרכז אופיר אלדר" משנת 2006. מטפלת באופן פרטני,
משפחתי ומנחה קבוצות תמיכה למתמכרים ובני משפחותיהם. הניסיון הרב בטיפול
בהתמכרויות הוליד שיטת טיפול ייחודית, 24 צעדים בהם האדם עובר שינוי בשלושת מעגלי
החיים, מקבל כלים להתמודדות עם ההתמכרות וחזרה לחיים מיטיבים. בניית יחסים
המושתתים על אמון, הערכה ושיתוף פעולה.
לשיטה זו אחוזי הצלחה מהגבוהים בארץ ובעולם בגמילה מהתמכרויות,
בעזרתה מאות משפחות ומתמכרים הצליחו לצאת ממעגל ההתמכרות ולשקם את חייהם.
אורית, שותפה לבניית תוכניות הסברה ומניעה לבתי ספר, מעבירה הרצאות לקהל הרחב על התמכרות, מניעה, וטיפול. מעבירה סמינרים מקצועיים לאנשי טיפול. הופיעה בתור מומחית בתוכניות טלוויזיה ורדיו : חדשות 10, חדשות 2, אודטה, המקצוענים, מבט שני, רזי ברקאי, גלי צה"ל, גזית ועוד.
"מצאתי את השקט בתוכי, בין גלי הים הסוערים,
הבנתי שאני בוחרת תמיד לאן נושבת הרוח שלי,
ויש בכוחי להניף את המפרש ולהפליג אל מחוז חפצי".
משתתפים משתפים
סמינר מלא, תורם, עם אלמנטים מגוונים ללמידה. שילוב המטופל שהגיע לשתף היה מצוין ותרם רבות.
ההגשה האישית של אורית הייתה ברמה מקצועית גבוהה
עריכת החומר וההגשה האישית של אורית היתה ברמה מקצועית גבוהה. ואלה חברו כמובן לידע ולשליטה במיומנויות תקשורתיות שתרמו רבות להצלחתו של הסמינר.
חיבור נפלא של ידע תאורתי וידע מעשי
הסמינר הוכן והועבר באופן מקצועי. ההנחייה בקו הייתה דוגמא נפלאה לערכי התאורייה האדלריאנית. חיבור נפלא של ידע תאורטי, וידע מעשי שהוגש באופן מעניין.
שיתוף פעולה מעורר השראה
שילוב מופלא בין שתי מנחות בעלות ידע מרשים שפועלות בשיתוף פעולה מעורר השראה.
יופי של סמינר
הסמינר היה מרתק, מועיל ובנוי בצורה נהדרת. זה נושא פחות מוכר שלי והרגשתי שהרחבתי אופקים. המושגים שנלמדים בשנה א' בתאורייה, ובמיוחד הזכרונות המוקדמים קרמו עור וגידים והפכו למוחשיים יותר. יופי של סמינר.
אחד מהסמינרים הטובים שנכחתי בהם
סמינר מעניין, מתומצת וחשוב. הפגישה עם מכור לשעבר היתה מרתקת ומעשירה. אחד מהסמינרים הטובים שנכחתי בהם, אם מבחינת החומר שהועבר, חשיבותו ועד כמה שזה רלוונטי וגם האופן שבו הועבר.